naprawa wtryskiwaczy

Naprawa wtryskiwaczy

Zajmujemy się regeneracją wtryskiwaczy do układów common rail takich marek jak: Bosch, Delphi, Denso i Siemens oraz wtryskiwaczy mechanicznych:1-sprężynowych i 2-sprężynowych. .W procesie regeneracji stosujemy tylko i wyłącznie części oryginalne, przy użycie specjalistycznych narzędzi zgodnie z technologią i zaleceniami producentów .

Przyczyny awarii

Wtryskiwacze pracujące w układach typu Common Rail są najczęściej obecnie stosowanym rodzajem zasilania silników wysokoprężnych. W nowoczesnych silnikach diesla duży nacisk kładzie się na uzyskiwanie jak najlepszych osiągów przy redukcji zużycia paliwa i emisji szkodliwych spalin. Przed układami wtryskowymi zostały postawione wysokie wymagania. Ciśnienia wtrysku sięgające 2000 barów są dziś normą, w związku z czym ich praca musi być bardzo precyzyjna.

Oto główne przyczyny uszkodzeń wtryskiwaczy:

Złej jakości paliwo

Wtryskiwacze pracujące pod ciśnieniem 2000 bar, wykonane w bardzo ciasnych pasowaniach (rzędu kilku mikronów) i tolerancjach są niezwykle wrażliwe na jakość paliwa.

Wszelkie zanieczyszczenia, cząstki stałe jak i woda w oleju napędowym doprowadzają do uszkodzenia precyzyjnych elementów wtryskiwaczy na drodze erozji i korozji. Parafina krystalizująca się w słabej jakości oleju także może doprowadzić do niesprawności układu wtryskowego. Dlatego jakość paliwa ma kluczowe znaczenie jeśli chodzi o trwałość wtryskiwaczy oraz całego układu wtryskowego.

Zabrudzony filtr paliwa

Filtr paliwa ma za zadanie wyłapywać i magazynować w sobie wszystkie zanieczyszczenia w postaci cząstek stałych, ale także oddzielać wodę w od paliwa w celu uniknięcia korozji układu. W związku z tym wydłużanie okresów wymiany filtra jak i stosowanie filtrów niskiej jakości, bądź nieprzeznaczonego do danego modelu samochodu może spowodować uszkodzenie wtryskiwaczy.

Zanieczyszczenia w układzie

Wszystkie ciała obce, które dostaną się do układu mogą spowodować uszkodzenie wtryskiwaczy. Korodujące elementy układu, kurz, pył, błoto dostające się poprzez:

nieszczelne połączenia, złączki, niedokręcone opaski zaciskowe, uszkodzony zbiornik paliwowy.

Pompa wysokiego ciśnienia

Zdarza się, że pompa wstępna lub sama pompa wysokiego ciśnienia zaczyna się łuszczyć emitować pył metaliczny, który uszkadza wtryskiwacze.

Źle przeprowadzona operacja tuningu

Wszelkie próby podniesienia mocy, ingerencja w sterownik silnika, próby oszukania czujników, przeprowadzone w sposób niefachowy mogą doprowadzić do uszkodzenia wtryskiwaczy.

Diagnostyka i naprawa

Uszkodzenia wtryskiwaczy dają charakterystyczne objawy, ale nie zawsze można z całkowitą pewnością postawić diagnozę. Przy diagnostyce wtryskiwaczy bardzo pomocny jest tester diagnostyczny oraz wykonanie tzw. testu przelewowego. Jeżeli występują poniższe objawy, istnieje możliwość, że to właśnie wtryskiwacze mogą stanowić problem:

Nie należy ignorować wyżej wymienionych objawów, ponieważ użytkowanie samochodu z niesprawnymi wtryskiwaczami może doprowadzić do całkowitej awarii jednostki napędowej.

W przypadku nieszczelności końcówki wtryskiwacza paliwo w zbyt dużej ilości dostaje się do cylindra co powoduje wzrost temperatury spalania i rozrzedzenie filmu olejowego.

W wyniku tego uszkodzeniu ulec może tłok cylindra, cylinder, głowica, turbosprężarka,katalizaor czy filtr cząstek stałych (DPF, FAP).

Regeneracja wtryskiwaczy przebiega w następujących etapach:

Praktycznie nie zdarza się aby wtryskiwacze uległy awarii z przyczyn wad fabrycznych czy złej jakości materiału.Ważne jest aby podczas procesu regeneracji zwrócić uwagę na przyczyny uszkodzenia wtryskiwacza i przed jego ponownym montażem wyeliminować je. Montaż elementów układu wtryskowego common rail wymaga zachowania wysokich norm czystości ze względu na wrażliwość układu na zanieczyszczenia. Powinien zostać przeprowadzony przez zakład posiadający odpowiednią wiedzę i zaplecze techniczne.

Eksploatacja

Coraz większe wymagania dotyczące mocy, osiągów, spalania, norm emisji spalin stawiane silnikom diesla doprowadziły do znacznego wzrostu stopnia zaawansowania ich budowy.

Wtryskiwacze pracują pod ciśnieniami rzędu 2000 bar i wykonane są z bardzo dużą precyzją.

Kluczowym aspektem wpływającym na trwałość wtryskiwaczy jest jakość paliwa.

Należy tankować na sprawdzonych stacjach i wystrzegać się paliwa z niepewnych źródeł.

Olej napędowy złej jakości w pewnych przypadkach można rozpoznać po wzroście zużycia paliwa, nadmiernej głośności pracy silnika czy spadku mocy silnika. Ważnym aspektem jest też pamiętanie o terminowej wymianie filtra paliwa (tylko i wyłącznie oryginalne lub markowych producentów). Te dwie rzeczy powinny uchronić nas przed kosztownymi naprawami układu wtryskowego.


ZAPRASZAMY NA
NASZE AUKCJE!